W środę Google wprowadziła program certyfikatów Google IT Support Professional Certificate, który pomoże tworzyć podstawowe usługi wsparcia IT na całym świecie, w tym w Polsce.
Odpowiedni dla branży program umożliwi uczniom dzielenie się informacjami z firmami, które chcą zatrudniać profesjonalnych specjalistów od wsparcia, w tym Bank of America, Walmart, Sprint, GE Digital, PNC Bank, InfosysBSE -0.82 %, TEKSystems, UPMC i Google.
Program pomoże każdemu, kto nie miał wcześniejszego doświadczenia, w przygotowaniu do podstawowego wsparcia IT w ciągu ośmiu do 12 miesięcy.
"Z niecierpliwością czekamy na współpracę z Coursera, naszymi stypendystami i uczestniczącymi korporacjami, aby stworzyć możliwości dla tysięcy uczniów" - powiedział Ben Fried, wiceprezes i dyrektor ds. Informatycznych w Google.
Osoby uczące się w certyfikowanym dziale pomocy technicznej Google uzyskają dostęp do kursów opracowanych i prowadzonych przez pracowników Google, praktycznych ćwiczeń laboratoryjnych i widżetów oraz intrapersonalnych poradników "miękkich umiejętności".
"Nasza współpraca z Google i czołowymi pracodawcami ma na celu zapewnienie każdemu, niezależnie od jego wcześniejszego doświadczenia lub szkolenia, zasobów potrzebnych do odniesienia sukcesu jako specjaliści IT" - powiedział w oświadczeniu Raghav Gupta, dyrektor Country w Indiach, Coursera.
Od czasu swojej premiery w 2012 roku, Coursera powiększyła się do 30 milionów zarejestrowanych uczniów, którzy mogą wybierać spośród 2400 kursów, 236 specjalizacji i czterech tytułów magisterskich.